(Σχόλιο στο άρθρο «Πλιάτσικο» στην στήλη Αγιογραφίες του Δ. Μητρόπουλου, Νέα 4 Νοεμβρίου 2008)
Γύρω-γύρω όλοι (η Δεξιά του πλιάτσικου, η αριστερά που μάλλον αδυνατεί να κατανοήσει τα σύγχρονα δεδομένα, κατεστημένα συμφέροντα, κλπ.) και στη μέση η Ολυμπιακή. Αντιπαθώ τον κ. Χατζηδάκη που επί χρόνια καυτηρίαζε την Ολυμπιακή από το βήμα της Ευρωβουλής και τώρα έχει αναλάβει να την «σώσει» (με τι προσόντα άραγε, του βαφτισιμιού της οικογένειας Μητσοτάκη, όπως άκουσα;). Αλλά πρέπει να δει κανείς τα δεδομένα (όπως είναι σήμερα), όχι ψύχραιμα, ψυχρά. Η Ολυμπιακή απέτυχε ως επιχείρηση του δημόσιου τομέα για τους γνωστούς 102 λόγους. Ας θυμηθούμε ότι επανειλημμένοι διαγωνισμοί πώλησης επί ΠΑΣΟΚ απέβησαν άγονοι. Όπως λέει ο κ. Μητρόπουλος, η Ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά αντιμετώπιζε πρόβλημα (υπερπροσφοράς) και πριν την τωρινή ύφεση. Η Κομισιόν (και οι ανταγωνιστές από πίσω) πιέζει. Ο μέγας κίνδυνος είναι να κλείσει η Ολυμπιακή και να μην μείνει τίποτα. Εάν (λέμε εάν) ο κ. Χατζηδάκης και η παρέα του καταφέρουν να πουλήσουν έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία ιδιωτική Ολυμπιακή αξιόπιστη, σύγχρονων προδιαγραφών και σε αναπτυξιακή πορεία (αντί κάποιοι ‘επενδυτές’ να πάρουν ένα φιλέτο κοψοχρονιά με την μέθοδο του πλιάτσικου), τότε και εγώ παίρνω πίσω το «αντιπαθώ».
Όλ’ αυτά αναλύονται περισσότερο σε προηγούμενη καταχώρηση. Η ουσία είναι πως,, όπως έχουν έρθει τα πράγματα, η πώληση είναι μάλλον μονόδρομος. Το ΠΑΣΟΚ πρέπει να εστιαστεί στους όρους της πώλησης, όχι στη πώληση αυτήν καθ’ εαυτή.
ΥΓ: Πριν λίγες μέρες διάβασα ότι ο O’Leary της Ryanair προβλέπει ότι μετά την κρίση θα μείνουν μόνον τρεις μεγάλες παραδοσιακές εταιρίες και ένα-δυό χαμηλού κόστους στην Ευρώπη. Η Ryanair θα είναι βεβαίως μία από αυτές, και θα αγοράσει στοιχεία ενεργητικού από εταιρίες που χρεωκοπούν σε τιμή ευκαιρίας. Μπορεί να είναι ιδιαζόντως απεχθής, αλλά δεν μπορεί να παίρνει κανείς τα λόγια του αψήφιστα…
Wednesday, 19 November 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment